יבוא תמרוקים מסין

מי מאיתנו לא מכיר את הכיתוב על כל מוצר שני: Made in China. היום מוצרים רבים מיוצרים בסין. ישראלים רבים מייבאים מוצרים מסין, בין אם למטרה אישית ובין אם למטרה מסחרית.

מוצרים מרכזיים שמיובאים מסין הם מוצרי טקסטיל ולבוש, חומרי גלם, מכונות, ציוד חשמלי, כלי רכב ועוד. מאז 1992 בה החליטה סין להרחיב את המסחר הבינלאומי שלה וליצור שיתופי פעולה עם שווקים ברחבי העולם עלה מאוד היקף היבוא מסין. עם זאת, תמרוקים היו מוצרים שהביקוש ליבוא שלהם מסין היה נמוך יחסית בשל העובדה שאלה מוצרים אשר הפיקוח עליהם נמצא תחת משרד הבריאות ולא משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה ובשל הרגולציה הכבדה שסרבלה מאוד את יבוא התמרוקים אפילו ממדינות אירופה וארה"ב.

בעקבות הרפורמה החדשה שיצאה לדרך ב 1.4.2023 והביאה איתה הקלות ביבוא תמרוקים, עלתה גם ההתעניינות ביבוא תמרוקים מסין ואכן היום הדבר פשוט יותר. הרפורמה החדשה יישרה קו עם התקינה המקובלת באירופה וארה"ב ובעקבותיה הדרישות הן לרישום מוצר במערכות משרד הבריאות במטרה לייבא אותו וקיימת אפשרות לייבא מקביל של מוצרים אשר עברו בדיקת אישור התאמה למוצר ייחוס- מוצר דומה להם אשר קיבל כבר רישיון משרד הבריאות ועבר נוטיפיקציה (רישום). כך, גם יבוא מוצרי קוסמטיקה מסין הוא נוח יותר מאשר בעבר.

באופן כללי, כדי להתחיל יבוא מסין יש לעשות בירורים לבחירת ספק אמין, בין אם זהו יצרן או משווק מוכר. יש להזמין דגימות של מוצרים ולבצע בדיקות והשוואות בין מוצרים של יצרנים שונים. 

חשוב לברר עלויות כוללות, החל ממיסים כמו מס קניה, מכס ועלויות אחרות, כולל שינוע מהמחסן בסין ועד אליכם. לאחר מכן יש להתחיל במו"מ על מנת להגיע להסכמה לגבי מחירים ולהוזיל את העלויות. השלב הנוסף נוגע לעמילות המכס.

כאמור, כשמדובר בתמרוקים ישנו פיקוח ואחריות של משרד הבריאות על העניין. נדרש רישום מתאים, קבלת אישור משרד הבריאות בהתאם לרפורמה החדשה.

כיוון שיבוא מסין בכלל ושל תמרוקים בפרט אינו קל וכולל בירוקרטיה לא מעטה, כדאי להתחיל את היבוא בעזרת חברה אשר תלווה אתכם צעד אחר צעד בעניין, כולל קבלת אישורים וכל הפרוצדורה מרגע שהתחלתם להתעניין בספק תמרוקים סיני ועד תחילת השיווק. אנו ב Nicro Medical Device מתמחים ביבוא תמרוקים על כל הנוגע בכך, מציעים שירותי רישום, אחסון תמרוקים, אישור GMP- האישור המגיע מהמדינה בה מיוצר התמרוק ועוד. אנו עוסקים שנים בתחום יבוא התמרוקים ומעודכנים היטב בכללי הרפורמה החדשה אשר מחייב ביצוע פעולות מסוימות אך גם מקל ומשחרר מפעולות שהיו נדרשות בעבר.

אם תמיד חלמתם לייבא תמרוקים בכלל והתעניינתם ביבוא תמרוקים מסין, הצוות של Nicro Medical Device כאן לשירותכם בכל שאלה.

דילוג לתוכן