רישום וייבוא תמרוקים רגולציה חדשה

ב 1.4.2023 נכנסה לתוקפה רפורמת התמרוקים שמטרתה להקל על יבואני התמרוקים, להפחית את ההחמרה בתקינה בארץ ביחס לזו האירופאית ובכך גם לפתוח את השוק לתחרות, להפוך אותו לפחות ריכוזי וע"י כך גם להוריד את המחיר הסופי של התמרוקים המגולגל אל הצרכן.

הפחתת הרגולציה המסרבלת ומקשה על היבואן כוללת הסרת ארבע החמרות מתוך שבע שהיו עד כה בהשוואה לתקינה האירופאית, ביניהן מגבלה הנוגעת לריכוז האלכוהול בתמרוקים. מעבר לכך יהיו ויתורים הנוגעים לרישומים על גבי המוצר, כמו האפשרות לרשום את היצרן בתור האיחוד האירופאי במקום המדינה הספציפית בה יוצר אותו מוצר.

ההקלה על נטל הרגולציה תבוא לידי ביטוי גם במעבר לשיטה של יבוא שתתבסס על רישום מהיר בשלוש מערכות ממוחשבות של משרד הבריאות במקום קבלת רישיונות. הוויתור על קבלת רישיון לגבי כל תמרוק שברצונם של היבואנים לייבא והחלפת תהליך קבלת הרישיונות המסורבל ברישום זה ללא ספק יקל על היבואנים ויזרז את התהליך. חשוב לציין שהשינוי אמנם יקל על היבואנים ויפתח את השוק כולו אך הדבר כמובן לא יבוא על חשבון בריאות הציבור. עדיין יצטרכו היבואנים לעמוד בדרישות ובבדיקות.

 

מעבר לכך, תהליך הרישום (נוטיפיקציה) וקבלת רישיון משרד הבריאות לגבי תמרוק מסוים יהפוך אותו לתמרוק ייחוס. הדבר יאפשר הבאת מוצרים אחרים אשר עברו בדיקת אישור התאמה ביחס לאותו מוצר. הדבר את הצורך לעשות רישום לגביהם. כך, היבוא יתבצע על סמך תצהירים כפי שמקובל בעולם המערבי ללא הצורך לבדוק מוצר מוצר לפני כניסתם למדינה.

להיעזר בחברה מקצועית ששוחה בנושא הרגולציה החדשה
הרפורמה מטרתה כאמור להקל על היבואנים. עדיין, חשוב להכיר היטב את כללי הרפורמה על האותיות הקטנות שלהם, לדעת מה חובה לעשות, על מה יש להקפיד לגבי רישום המוצרים ומה כבר אין צורך לעשות. כאן אנחנו בחברת Nicro Medical Device נמצאים לשירותכם. אנו ננחה אתכם מה בדיוק יש לעשות, כיצד יש להירשם לקראת יבוא מוצר חדש, נסייע בביצוע בדיקות אישור התאמה למוצר ייחוס וכל פרוצדורה אחרת שיש לעשות בדרך. אנו נדאג לכך שתקפידו לבצע את הנדרש ותחסכו לעצמכם פעולות מיותרות.

אם החלום שלכם היה לייבא תמרוקים אך חששתם עד כה בגלל התהליך המסורבל שהשאיר את השוק בעיקר ליבואנים שהם חברות ענק, היום, כאשר יישרנו קו ביחס לנהוג באירופה ובארה"ב, זה הזמן שלכם לקפוץ למים בתור יבואנים קטנים ומתחילים ולשנות את פני השוק בענף זה. מוזמנים לפנות לצוות המיומן של Nicro Medical Device בכל שאלה או בקשה.

דילוג לתוכן