תקינה מכון התקנים

אישור יבוא של מכון התקנים
בתחומים רבים, במיוחד בתחומים המשפיעים ישירות על בריאות הציבור ובטיחותו ישנם תקנים שמטרתם היא יישור קו לגבי הדרישות בהן צריכים לעמוד מוצרים מאותה קטגוריה. הגוף האחראי על קביעת התקנים הוא מכון התקנים הישראלי אשר דן בתכונותיו השונות של מוצר כגון מידות, חומר, אופן האריזה וגם בדיקות שצריך אותו מוצר לעבור בטרם הוא משווק לציבור.

התקן לגבי מוצר מסוים או חלק מאותו תקן יכול להפוך לתקן ישראלי רשמי ומחייב בו חייבים כל היבואנים והיצרנים של אותו מוצר לעמוד. ההכרזה על תקן כעל תקן ישראלי רשמי ומחייב נועדה להשיג מספר מטרות: שמירת בריאות הציבור, שמירת הסביבה, אספקת מידע אודות המוצר, מניעת נזק כלכלי לציבור הרוכשים בשל בלאי גבוה של אותו מוצר ועוד.

בעוד שכשמדובר על ייצור המוצר מאפס, היצרנים שולטים בדרך בה ייצרו את המוצר כך שיוכל להתאים לדרישות התקן, מוצרים מיובאים הם מוצרים מוגמרים ולכן תהליך היבוא כולל מספר מהלכים ושלבים.
כל מהלך היבוא צריך להתבצע בהתאם לצו יבוא חופשי אשר כולל בתוכו את ההתניה לעמידתם של מוצרים אשר הוצא עליהם תו תקן רשמי לעמוד בדרישות אותו תקן. לכן, לפני יבוא ושיווק המוצר המיובא יש לבצע מספר מהלכים:

הבדיקה הראשונה שעל היבואן לבצע היא קוד פרט המכס אשר מגדיר את המוצר וגם האם הוא דורש אישור תקן או אישור יבוא הניתנים ע"י משרד ממשלתי או גוף רשמי כמו מכון התקנים, משרד הבריאות, משרד התקשורת ועוד או האם זה מוצר שתקן לא חל עליו.

כאשר המוצר בדרכו לארץ, כדי לשחררו מהמכס יש להציג מספר מסמכים שיש להכינם מראש כמו שטר מטען, חשבון ספק וגם קטלוג או מידע טכני ותיאור המוצר.

בדיקת דגימה במכון התקנים: כיוון שהמוצר המיובא הינו מוגמר ולא ניתן לבצע בו שינויים, כדאי, במידה ואכן חל על המוצר תקן רשמי, להביא מוצר בודד או דגימה של מוצר מכל סוג כדי לבצע בדיקות מכון התקנים, זאת כדי שלא לייבא מלאי מוצרים שלא יקבלו בסופו של דבר אישור. ישנם מספר סוגי בדיקות של מוצרים מיובאים במכון התקנים: בדיקת דגם הבודקת האם דגם של מוצר עומד בדרישות התקן, בדיקת השלמה שמתבצעת כאשר מדובר על מוצר דומה למוצר שכבר קיבל תו תקן או כאשר ישנם דברים ספציפיים נוספים שיש לבדוק, בדיקת השוואה שנועדה לוודא שאכן מוצר אחד זהה למוצר אחר שכבר אושר, בדיקת בטיחות ומספר בדיקות נוספות.

איפה אנחנו ב Nicro Medical Device נכנסים לתמונה?
כפי שניתן לראות, ישנם לא מעט שלבים בדרך מהרעיון שלכם לייבא מוצר, במיוחד מוצר כמו מוצרי טיפוח וקוסמטיקה שבד"כ צריכים לעמוד בתקנים רשמיים, ועד לרגע בו ישוחררו המוצרים וישווקו לצרכן. אנו ב Nicro Medical Device מכירים היטב את כל סוגי הבדיקות והשלבים הנדרשים בדרך הלא קצרה הזאת. עם הניסיון והעיסוק שלנו נטו בליווי שלכם נדאג שכל שלב ומהלך יתבצע על פי הדרישות ובכך נוכל לחסוך זמן יקר ובירוקרטיה מסורבלת. 

נבצע עבורכם את הבדיקה האם על מוצר מסוים לא חל תקן רשמי כך שהתהליך יהיה קצר יותר. נעדכן אתכם בכל מסמך נדרש וגם נדאג לכך שלא תידרשו לבצע מהלכים או להציג מסמכים שאינם בגדר חובה עבורכם. אנשי הצוות שלנו מיומנים ומכירים היטב את השלבים ואת הגופים מולם יש להתמודד כך שהתהליך יהיה עבורכם קל ופשוט.

מוזמנים ליצור קשר, אנו כאן בשבילכם

דילוג לתוכן